Sunday, July 21, 2013

Kajian Kes Stadi pembelian Stock- SHELL

Tengah ralit-ralit stadi Stock market tiba-tiba terjumpa link SHELL. Tak tahu kenapa aku rasa pembelian stock SHELL pada waktu sekarang ialah merupakan antara masa yang cantik. Kena kaji lebih untuk mengenalpasti pintu masuk yang sesuai. Untuk live chart SHELL boleh refer sini.

Harga nya mahal tapi aku rasa ianya memang dah jatuh dari intrinsik value. Maknanya bawah harga pasaran. Yang penting ialah peratus kenaikan kelak dan bukannya murah atau mahal itu.

Chart SHELL untuk 5 tahun.
Posting ini ialah untuk kes stadi sahaja untuk kajian aku di masa hadapan.

6 comments:

  1. ooo dah masuk bab saham..;) keep it up.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah.. ini saja suka-suka.. thanks

      Delete
  2. salam bro,saja nak share sikit pasal saham.melalui pengalaman aku main saham sekurang2nya kena buy dalam 10k unit@ 10biji(100 lot) baru boleh untung

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam.. good advice.. thanks! tp saya tak jelas kenapa kena bnyk tu.. lg terima kasih kalau boleh kongsi..

      Delete
  3. begini masa mula2 main mmg ikut bajet,selepas baru tahu guna kalkulator saham,klau mengikut kuantiti unit walaupun naik setengah sen kita dah untung,lagi besar kuantiti lg cepat untung.cuba bro guna kalkulator saham senang je kira untung nanti bro akan faham

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow, good point. thanks! sy akan cuba..

      Delete