Sunday, July 28, 2013

Penyakit susah bayar sewa

Ada segelintir orang kita ni liat sungguh untuk membayar sewa. Dari pemerhatian aku, benda ni ialah penyakit yang terhasil dari sikap dan pengurusan kewangan yang teruk. Juga hasil dari sikap malas yang terlampau. Ada beberapa kes yang terkecuali ialah penghuni berkenaan tidak mampu disebabkan masalah kesihatan. 

Pandangan aku sebagai tuan rumah, susah nak berkompromi dengan golongan ini. Aku menyokong tindakan Datuk Bandar KL ini untuk mengambil tindakan mahkamah dan usir sahaja golongan yang bermasalah ini (tidak termasuk yang terkecuali ini). Ramai lagi orang lain yang layak namun tidak diberikan peluang yang sebegini.  Beri sahaja pada orang lain yang lebih tahu menghargai



p/s: nk bg aku pon nyiru aku tadahkan..heheh



No comments:

Post a Comment