Sunday, February 06, 2011

Petaling Indah Condo

Petaling Indah Condomunium terletak berdekatan dengan TBS(Terminal Bas Selatan) dimana kalau dari Kuala Lumpur ke Seremban, ambil exit pertama selepas exit Desa Petaling dan sentiasa himpit ke kiri di sebabkan terdapat 2 exit lagi di dalam exit tersebut. Lokasi kondo ini agak isolated disebabkan ianya dikelilingi oleh highway termasuk MRRT, Highway sungai Besi dan PLUS.

Keadaan kondo berkenaan agak sedikit usang disebabkan usianya dah mencecah 20 tahun. Status bagi kondo ini ialah Leasehold berbaki 80++tahun. Namun, kelebihan kondo ini ialah dari segi Lokasi. Maintenance juga tidak kurang hebat dengan kawalan yang agak ketat dari security officer yang bertugas. Bayaran maintenance mencecah RM130/month termasuk sinking fund dll. Cukai pintu dalam RM183 untuk 1/2 tahun.

Harga yang ditawarkan dalam lingkungan RM115k - RM150K pada tahun 2010 bergantung kepada keadaan rumah termasuk lah saiz, bilangan bilik tidur, parking lot dan Facing swimming pool.Dua puluh tahun dahulu harga yang dibuka serendah RM80k sahaja. Harga sewa pula bermula pada RM550-RM950 juga bergantung kepada keadaan unit tersebut.

Alhamdulillah loan wife aku dah pun lulus. SnP telahpun selamat ditandatangani pada 5/2/2011. Special arrangement telah dibuat dengan pemilik unit berkenaan dimana kami telah dibenarkan untuk memasuki unit berkenaan dengan kedar segera memandangkan ianya tidak dihuni sesiapa mada masa ini.

Untuk unit yang aku tinggal sekarang di Kota Damansara, aku dalam usaha untuk menyewakannya. Aku cuba dapatkan sewa dengan kadar RM600/month memandangkan unit berkenaan aku tinggalkan dalam keadaan fully Furnished. Harap aku dapat mencari penyewa dengan kadar segera kerana masa itu emas. haha..lagi lama unit berkenaan kosong, lagi rugi lah aku.

No comments:

Post a Comment