Wednesday, March 31, 2010

sewa umah selayang

Alhamdulillah aparment yg dekat selayang tu telah bertukar ganti penyewa tanpa membiarkannya kosong walau sebulan..tenant lama keluar tgh bulan, deposit burn, aku amik masa dua hari utk bersihkan..pastu mlm tadi dah konfirm ada org sewa, dia siap bayar deposit on the spot...harga lama 250 je tp kali nih aku berjaya sewakan rm300..ok lah tu..umah pun bukan besar, bilik pun dua je, lokasi pun bukan hot sgt..

Penyewa yg nih pun pasangan baru kahwin..muda lagi..umur baru 21 masing2..bagus2, kahwin awal...

tp yg peritnya masa nak cuci2 umah tu..dah lama sgt kot umah tu xdiservis..teruk jugak keadaannya..dgn debunya, dgn sinki tersumbatnya, dgn lampu yg dh bnyk xnyala..tenant lama rilek je duduk situ..xde komen ape2..

Tp aku puas hati aku berjaya setelkan semua sdiri, xde upah plumber mahupun technician..hehe..seronok jugak buat benda nih bila dah berjaya..yg sink tersumbat tuh paling susah nak buat...pam sini bocor situ, tutup bocor tu, tempat lain plak bocor..
aku tuang asid abih satu botol..last2 pegi jugak...laju je air ngalir kuar..huh..legaaa...

lampu xnyala, aku panjat atas bumbung, berpeluh kat dalam bumbung tu..unit nih atas sekali, rupa2nya simple je masalah dia, wayar terputus..aku sambung balik..terus nyala lampu tu..tenant lama duduk bertahun2 xleh buka lampu tu..sian..dah la lampu tu yg dkt hall utama..


Pastu aku cat lebih kurang..terus je cantik umah tu..boleh la klu nak letak rm300/month tu..then sekarang, keje kutip duit lah tiap bulan, semua umah dh ada tenant..

utk next rumah, kena kumpul duit sikit lagi lah..hmmm....

Nih Gambar Sebelum..

Yg nih gambar selepas..

Nik Muhammad Haziq suka sungguh klu cuci2 rumah nih..sebab dia dapat main air..

No comments:

Post a Comment