Tuesday, September 18, 2012

Penyewa baru Saujana Putra

Penyewa baru dah konfirm untuk masuk kat pangsapuri Impian Saujana Putra ni. Aku bagi duduk free bulan pertama memandangkan dah separuh bulan. Untuk nak siapkan rumah ni, aku terpaksa tukar tikar getah yang baru. Tukar lampu yang tak nyala dan tombol pintu bilik yang dah hilang. Semuanya aku buat sendiri. Seorang diri. Penat gila. Tapi, bila siap, aku rasa lega yang amat. Sangat-sangat lega. Seronok dah puas hati.

Nak cerita sikit kat sini, masa aku tengah syok buat kerja, ada seorang jiran tegur aku. Bagus betul ada jiran yang perihatin. Aku sembang-sembang dengan dia dalam 10 minit. Rupa-rupanya baru aku tahu penyewa aku yang sebelum ini masih belum berkahwin. Aku ingatkan dah kahwin. Malam hari tu aku ada datang rumah ni dan sepasang penyewa rumah ni rilek je duduk rumah ni macam orang baru kahwin. Bial tanya diorgan cakap baru kahwin dan aku tak syak apa-apa.

Baru aku tahu rupanya diorang lari tu pun disebabkan terkantoi dan ditangkap oleh orang-orang kawasan tu sebab bersekedudukan. Aku pernah dengar cerita ni dari kawan-kawan dan tak sangka kena kat diri aku pulak. Next time kena hati-hati.

gambar hiasan

2 comments:

  1. next time, kalu claim baru berkahwin, kena minta sijil nikah, takpun kad jemputan kawin.

    ReplyDelete