Monday, September 24, 2012

Hari Membayar Sedunia

Wah..semalam aku berhabisan.. dekat RM40k aku habis.. menjelaskan segala hutang piutang untuk apartment Kepong.. Bayar tunggakan maintenance, tunggakan cukai pintu, urusan tukar nama, lawyer fees dan yang paling banyak baki harga rumah. 

Ya, aku rasa aku berhabisan keluarkan duit, tapi tak tahu kenapa aku rasa seronok. Namun ada juga sedikit perasaan takut dan terkilan. Yelah, bagi aku banyak jumlah tu dan bukan senang untuk mengumpul duit. Aku mengambil masa yang agak lama untuk kumpul dengan gaji yang ciput ni.

Di sini aku cuba memanfaatkan sepenuhnya fasiliti Over Draft. Keluarkan seminimum mungkin duit dari ASB (sebab limit OD aku kecik), tumpang dalam akaun OD, keluarkan cek untuk semua urusan tu. Tarikh pun aku ingat dah gunakan sepaling panjang yang mungkin. Dan yang aku terkilan ialah kegagalan untuk mendapatkan penyewa dalam masa yang singkat kerana seperti yang dijangka, meter api masih belum dipasang. Aku dah hangin dan sedikit kasar bila berurusan dengan kontraktor yang tak berapa nak laju buat kerja ni. Sengal betul. 

InsyaAllah hujung minggu ini ialah masa untuk mencuci rumah dan mendapatkan penyewa yang baru bermula Oktober 2012. 

No comments:

Post a Comment