Wednesday, April 20, 2011

Indahnya Financial Independence

Pagi nih wife aku dh nak bersalin..kitorg dh pegi ke spital Serdang, dia suh balik so kitorg tggu kat rumah jelah..sementara nih aku tulis sikit lah kat sini..


Financial Independence..tu lah tajuk buku yg aku baca skrg nih..seperti gambar kat bawah..bagus buku nih..aku suka betul baca..1st time buku yg aku jumpa ditulis dalam bentuk perbincangan yang agak mudah untuk difahami..bnyk benda baru yg aku pelajari dari buku ni yg xde kat buku lain..walaupun ianya diterbitkan pada tahun 2000, namun aku dapat merasakan ianya masih boleh digunapakai pada masa sekarang ni..


Lepas baca buku ni, aku terbayangkan indahnya hidup bila dah bebas kewangan..bayangkan kita duduk dirumah sendiri yg sudah habis dibayar..dividen hasil pelaburan saham sahaja dah mencukupi untuk menyara hidup..kereta mewah tu pun dah habis dibayar..rumah 20+ buah yg separuhnya dah habis dibayar..bersih bulanan hasil goyang kaki sahaja melebihi 5 angka..apa lagi yg nak atas dunia nih..cukup lah..masa utk berbakti kepada masyarakat..masa untuk berehat-rehat..masa untuk bercuti..


InsyaAllah aku akan usaha kearah itu..aku macam dapat melihat cahaya dihujung terowong..ohh..

No comments:

Post a Comment