Thursday, September 08, 2011

Salam Aidilfitri

Salam aidilfitri aku tujukan kepada semua umat islam. Maaf zahir dan batin sekiranya ada salah dan silap.

Aku dah kembali ke tanah air seminggu sebelum aidilfitri. Dah habis cuti dan rehat2. Sekarang masa untuk sambung bekerja.

Aku nk mencoret sikit kat sini. Sepanjang cuti raya lepas, aku jumpa bnyk kawan lama. Hebat-hebat belaka. Kereta besar dan baru. Wah.. bagusnya. Kadang2 ada terdetik dalam hati. Kenapa aku xbuat macam mereka.

Tapi bila difikirkan, installment untuk kereta besar tu sahaja dah mencecah ribuan ringgit setiap bulan. Much better klu aku bayar installment rumah. Then kutip duit sewa yang pastinya melebihi installment tersebut.

So, Mat Utie pleaseeee...jgn tergoda dgn keindahan kereta2 tersebut..biarkan kereta tersebut dengan labunya..aku dengan labu aku..kita tgk siapa yang kenaaa..hehe

Dah jadi trend org kita. Pada setiap sambutan raya ialah masa untuk menunjukkan kehebatan masing-masing. Kereta adalah item utama untuk mengukur kejayaan orang itu. waaah.. aku tggu tahun depan mesti boleh tgk lagi bnyk yg buat mcm tu..

Mungkin ini org kata ayat org yg jeles. Klu aku sendiri ada kereta besar pun akan buat mcm tu. Mungkin betul pandapat ini. Atau memang diorg ni tiada niat untuk menunjuk-nunjuk. Mungkin lah. Hnya kita dpat tahu bila kita berkomunikasi dengan orang tersebut.

hmmm...

No comments:

Post a Comment