Sunday, March 22, 2015

Update Pelaburan Bursa Saham Malaysia - Mac 2015.. ape criter nehhh...

Sedikit update mengenai pelaburan sham BSKL yang dah aku lalui. Setakat ini secara keseluruhan masih belum dapat pulangan yang agak memuaskan. Beberapa kaunter sahaja yang telah memberi pulangan yang OK, manakala kaunter yang lain masih berada dalam keadaan merah (maknanya tak untung la ni), secara purata memang merah. Gambar hijau kat bawah ni ialah daily basis, tapi rata-rata masih bawah paras harga beli.
Snapshot 'stock in hand'
So, hingga hari ini, masih menunggu dan mengharapkan ekonomi negara terus berkembang dengan baik. Kejatuhan harga minyak pada sebulan dua ini amat memberi kesan pada harga saham BSKL. Amerika Syarikat ni memang cari penyakit betul, suatu hari nanti kita akan saksikan kejatuhan US ini kepada kerajaan China. Wait & see! heheheh.. tu telahan gopoh aku je lah sebenarnya..


2 comments: