Monday, April 15, 2013

Agensi Kewangan dan Pengurusan Kredit (AKPK)

Teringin nak pergi ke AKPK. Nak semak tahap kesihatan kewangan. Tapi masih tak berkesempatan. Tak kan nak tunggu sakit baru nak pergi kot.

Apa yang aku tahu pasal AKPK ialah, AKPK boleh bantu kita berurusan dengan pihak pemberi pinjaman untuk memudahkan kita membuat bayaran bagi memulihkan kesihatan kewangan. Biasanya kredit kad lah. Bila dah lemas dan tak mampu nak bayar, AKPK boleh menjadi orang tengah dalam menasihati dan berurusan dengan pihak bank supaya kita dapat membayar balik dengan baik. Itu salah satu servis yang diberikan mereka. Yang penting ianya percuma.

Dalam mengumpul harta, kita tak berkecuali dari meminjam. Siapa kata meminjam tak bagus? Meminjam ialah cara cepat untuk kita mengumpul harta dalam jangkamasa yang pendek dengan syarat kita tahu urus hutang dan mampu membayar dengan baik terutama bila kita menggunakan teknik bayaran menggunakan duit oral lain (DOL). Disini, AKPK memainkan peranan yang penting dalam menasihati kita cara yang terbaik menguruskan hutang. Lagipun, pemberi nasihat dari AKPK ni aku percaya mereka di lantik dari kalangan orang yang berpengetahuan dalam bidang ini.

Lagi, AKPK boleh menasihatkan kita cara terbaik untuk terus kekal sihat dalam isu kewangan lah kot. Itu yang aku dengar orang cerita la, nak hurai lebih pun tak reti sebab masih belum ke sini. hehehe 

AKPK

cawangan AKPK

No comments:

Post a Comment