Friday, November 16, 2012

Suka Cakap Besar

Terlintas nak menulis pasal ni. 

Aku ada satu perangai yang teruk iaitu suka cakap besar atau nama manjanya 'poyo' atau lebih kurang gitu lah maknanya . Aku tak tahu, tapi rasanya sure ramai yang menyampah. heheh..

Entah lah, bini aku pun dulu-dulu mula-mula kenal dia benci gila kat aku sebab perangai aku ni. Tapi lama-lama jadi bini aku jugak. heheh..

Nak explain sikit la, memang teruk aku ni..ada terbawa-bawa dalam blog nih jugak kot.. sebenarnya bukan niat nak cakap besar, tapi bongkak sekadar nak bagi motivasi kat diri dan orang lain..tapi kebiasanya aku akan cakap besar kat orang yang aku rasa aku boleh rapat.. Dengan adik-beradik tak usah cerita aku lah orang yang paling riak.. hahaha.. tapi biasanya aku akan 'sembang lebih' bila cakap dengan mak aku sendiri. Sebenarnya saja nak bagi meriahkan keadaan disamping memotivasikan diri. Contoh paling senang, esok-esok aku akan jadi orang yang paling berguna di Malaysia.. heheh(walaupun tak de la berguna sangattt! ala-ala orang yang tak guna (tak guna punya orang))!! contoh yang bodoh..

Ntahnya, dalam blog kemain lagi tulis pasal kaya lah, pasal property lah, tapi tak kaya-kaya jugak. hahahah.. kalau tengok kat title pun kemain lagi nak 'Doctorate by 31, financial independence before 35'.. gila-gila koya.. demnn.. please lah Mat Utie.. sendiri baca pun nak muntah.. 

Tak kisah lah apa orang nak kata, aku buat ni dengan harapan aku dapat majukan diri dan mencapai apa yang di matlamatkan. Yeh, aku selalu set yang tinggi-tinggi sebab kalau aku tak capai sekalipun, paling tidak ianya lebih tinggi dari set yang tidak tinggi. heheheh..

Ini lah meriahnya dunia, kita tak boleh buat orang semua jadi skema ikut teks book.. booriiinnggg! katanya Fafauu..

Yeh.. go mat.utie go! (buat suara ala-ala anak aku yang selalu nyanyi.. go Deigo go!)



No comments:

Post a Comment