Sunday, January 01, 2012

Dividen ASB 2011

Selamat tahun baru buat semua.. semoga tahun 2012 menjadikan anda lebih dekat dalam mencapai cita-cita masing-masing..

Macam biasa kalau awal tahun mcm ni, paling tak sabar ialah nak tgk berapa pendapatan ASB bg tahun lepas.. hehehe.. kepada yg ada menggunakan fasiliti overdraft, aku yakin anda lah org yg bertuah dalam bab-bab ni.. aku tak terkecuali pada setiap tahun mesti merasakan sgt bertuah.. senyum meleret semestinya selepas mengemaskini buku akaun ASB pada setiap tahun..hehehe

Dulu, aku ialah antara orang yang paling beria-ia mewar-war kan kepada kawan2 untuk menggunakan fasiliti OD against ASB nih sehinggakan ada dikalangan kawan yg menganggap aku ni sedang mempromosikan MLM.. ada di kalangan mereka sekarang ini bertnyakan kenapa skrg aku tak aktif lg bincang pasal OD..hehehehehe.. dlm hati mmg aku nak tergelak besar.. nak saja aku tunjuk dividen ASB aku skrg ni pada diorg semua, tp xbaik menunjuk-nunjuk..hehehhe

Apa pun, dividen ASB tahun ni telah di umumkan seperti berita dibawah.. enjoy kawan2!

ASB Income Distribution

Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB) has declared an income distribution of Amanah Saham Bumiputera (ASB) for the financial year ending December 31, 2011 as follows:

Income Distribution : 7.65 sen per unit

Bonus : 1.15 sen per unit

The calculation of the income distribution is based on the average monthly minimum balance held throughout the financial year of ASB ending December 31, 2011.

The calculation of the bonus on the other hand is based on the average monthly minimum balance held by the unit holders in the past ten years, between 2002 and 2011.

The income distribution and bonus will be automatically credited into the respective unit holders’ accounts.

All transactions for ASB will be suspended from December 21, 2011 until January 02, 2012 to facilitate the calculation of income distribution and bonus. Unit holders will be able to update their accounts beginning January 03, 2012

No comments:

Post a Comment