Sunday, December 05, 2010

Loan Rumah 70% sahaja

Alamak..loan rumah sekarang hanya 70% untuk property yang ke 3 dan ke atas..penat nih..kena buat strategi balik macamana nak tackle dgn isu nihh..mesti ada jalan..

Setakat nih yang terfikir, aku nak kumpul duit lah..bayar bagi habis unit yang ada nih..insyaAllah dalam 3-5 tahun nih abih bayar lah semua unit yang ada..then boleh buat loan 90% lagi untuk unit yg labih besar..boleh abis insyaAllah..ikat perut sikit je..satu unit dah abis bayar..terbukti mmg boleh punya lah..cash kat tgn pun masih ada lg, cuma buat reserve utk emergency..hmm

Sekarang nih fokus aku ialah belajar bagi habis..ohh, lupa aku nak update, aku tak jadi amik jawatan pegawai PLV tuh,,aku terus belajar kat UM lah..sambung phD..payment dari UM pun not bad, jauh lg tinggi dari PLV tuh lah klu nak ikutkan..cuma status je kontrak..hmm, harap aku dapat habiskan ontime kali nih..terus grab gred 51 pada umur 31 tahun..cun jugak tuu..aminnnn...

Aisey menn..lapar plak..makan dlu...

2 comments:

  1. La..ko ke sayuti...aku dok bace2 blog ko, mcm kenal je..then cek profile, baru konpem ko rupenye..kwn muzri, faizubir etc.. Best nye dah smbung phd n wat property..ku phd lambat la lg..property lelong pun baru 2 je..nak tambah duit takde dah..hehehe... good luck phd!.. -nadot-

    ReplyDelete
  2. Iot..Nadot..aku mencoret yg mengarut2 kat sini..thanks visit blog aku yg xberapa betul nih..kat sini kita boleh jumpa ekk, keci betul dunia nih..hehe

    ReplyDelete