Sunday, July 25, 2010

Taman Putra Perdana

Taman Putra Perdana nih terletak di hujung Puchong..memang isolated..jauh dari dunia luar lah kiranya..terkedalam sikit..jauh nak masuk smpi kesana..tapi property supply terlampau lah bnyk kat dalam sana..dari apartment hingga ke teres..demand xbnyk..harga jatuh sejak dari tahun 1996...

Lebih kurang setahun lepas aku beli kat sini sebab aku tgk highway tengah buat..dalam pembinaan..tgh rancak..boleh access ke Putrajaya..ape nama ntah highway tu aku pun xtahu..pagi tadi aku pergi tengok...wahhh..dah siap..betul2 lalu dalam putra perdana tu..tp bila aku chek betul2..cheiittt..xde exit langsung dalam putra perdana tuh..hampaa aku..

Bosan xtahu nak buat apa aku jalan2 tgk apartmnet aku..tgk dari bawah je..xbgtahu tenant pun nak datang..tak bnyk yg berubah..mcm biasa, nak riki kawasan utk tahu perkembangan aku gi cari makcik2 kat bawah tu tnya2 khabar..sembang2 dgn geng2 makcik kat bawah tu yg aku sdiri pun xkenal, makcik tu cakap jalan dah buka utk ke cyberjaya..hah??berita baik nih..

lepas minta diri lebih kurang dgn makcik tu aku terus ke tempat yg dimaklumkan..mak aiihh..betull aaa..jalan belakang Putra Perdana telah dibuka..dekat dgn Aman Putra..perhh, nih betul2 baikk...tapi belum buka sepenuhnya..tapi dah boleh lalu situ..nak ke cyberjaya amik masa 5 minit je tuh..lagi berita baik, kawasan Aman Putra tu tgh rancak dinaik taraf utk dibuat Taman Sains Selangor..perghhh..cun2!! xjadi aku nak jual..hold dlu..tgk 4 5 tahun lagi...hehe

nih gambar exit baru yg aku amik td..

3 comments:

  1. seloq8:18 AM

    boh.riki ko kawe sutir umah sini. positif cashflow sikit2 pun jadi la.

    ReplyDelete
  2. ni la area yg ku beli seken lelong aku..tp bli cluster sbb utk duduk...tu yg dah habis duit utk start bli 3rd hse..lps 4-5 tahun, habis phd nnt, insyaAllah plan akan jual..harapnye naik la sbb dah senang nak access..huhu

    ReplyDelete
  3. Wahh..Nadot rupanya..lama xdgr khabar..ko pun sambung belajar kan..sila add kat FB..hehe..

    ReplyDelete