Saturday, January 23, 2010

My first 1st property - unit pertama aku

First property aku nih kat Kota Damansara, aku dapat RP dua tahun lepas. 10% less than market price. Aku rasa ok sebab aku suka betul property nih. Plannya ialah untuk diduduki lepas kawin. Dan memang pun sampai sekarang aku tinggal sini. Dua tahun berlalu. Even, kalau aku pindah pun, aku still boleh sewakan dengan positif cash flow tak lari dari rm200. First experience aku masuk umah lelong, seronok tak terkata bila dah menang. Antara kata-kata yg aku masih ingat pelelong tu cakap bila aku menang "muda-muda sudah ada rumah.."haha(padahal aku dah 24 pada masa tu, dah tua)..dari situ aku belajar banyak, macam mana prosedur dan basic knowledge pasal auction nih..ada banyk benda disebalik itu yang aku tak penah tahu dan kalau nak cerita kat sini agak panjang lebar. Nanti aku share lagi...ok..



yang kat atas nih gambar sebelum touch up..buruk gila rumah nih


Gambar nih masa tengah touch up..terus tiggal situ la senang..



nih gambar selepas dua tahun..

No comments:

Post a Comment