Sunday, January 24, 2010

Kes stadi keburukan subsale

Kes nih betul2 terjadi kat diri aku. Property nih bertempat di Selayang, Julia Apartment low cost. Kiranya nih property yang keempat. Property nih sgt menarik dari segi harga disebabkan market value ialah 45k. Aku berjaya deal dgn owner dari asking price 33k kepada 27k. Loan mark up smpi 30k je disebabkan aku nak positif cash flow yg tggi. Sewa rumah nih ialah rm300/month. Namun disebabkan strata title ke apa ntah, lawyer tu bagitahu proses akan mkn masa hampir setahun.lama nyaaaa... SnP dah siap ditandatangani pada march 2009 dgn byrn 10%. Tup2, tgh aku syok2 lyn list lelong, rupa2nya rumah nih dh masuk dlm list disebabkan owner sudah tidak jelaskan byrn bulanan bermula dari SnP ditandatangani. Huhhhhhh...panik siot..klu ada org bid, habis dua2 pihak akan melepas..harap urusan nih boleh di selesaikan dlm mggu nih jugak..satu2nya cara yg aku nampak ialah jelaskan hutang owner yang tertunggak kepada bank..nasib baik la apmt nih harga xmahal mana...cuba bayangkan klu harga dia ialah 270k...memang babai lah jawabnya..

No comments:

Post a Comment